KISAH DUIT TEPI USAHAWAN TIM KUNING HNB


We are all on a journey to find something, to become something, to learn, to create.
.
Hidup bukan pertandingan. Hidup adalah perjalanan.
.
Usahawan Firdaus Sobri memulakan paginya dengan meredah JAMMED menjadi "SUPERB RUNNER" ke lokasi jajahannya setiap hari. Dia rasai sendiri betapa "MUDAHNYA MENJEMPUT REZEKI" (bak kata Tok Peti, "Orang Giler....bertenggek menunggu seawal 4.45pg & ada yang datang dengan suar kotak2 pelikat ala2 mood baru bangun tdo...hehehe!)
.
Walaupun usahawan TIM KUNING memiliki pelbagai background, namun keistimewaan beliau yg "WELL ORGANIZED PERSON" cukup teliti bila membuat perancangan untuk "Modus Operandi" jualan Husna Nasi Berlauk Air Dingin HQ di sekitar Putrajaya, Cyberjaya & Pantai Dalam menampakkan hasil dan sentiasa konsisten.
.
Beliau tidak pernah rasa TERGUGAT walaupun peniaga dari produk yang sama berniaga di sebelahnya. Baginya "BERKONGSI REZEKI" itu adalah jalan untuknya membuka kepada Rezeki yang lebih besar & luas .Setiap rezeki kita, sudah tentu ada rezeki orang lain. Sentiasa bersyukur & tidak mengeluh malah tambahbaik apa yang perlu.
.
Minda NEGATIF melihat KESUKARAN dalam setiap peluang, manakala Minda POSITIF melihat PELUANG dalam setiap kesukaran. Sesungguhnya TINDAKAN anda akan membuktikan siapa anda sekarang & kata2 membuktikan anda ingin menjadi APA.
.
Begitulah ceritera Usahawan TIM KUNING HNB Firdaus Sobri. Beliau mungkin masih agak baru, namun jika anda merancang dengan cita-cita disulami dengan istiqomah, ALLAH jua telah merancang apa yang terbaik buat kita.
.
Walaupun ini bukan kali pertama beliau Bermusafir bersama keluarga di perantauan, namun kali ini lebih istimewa kerana "DUIT TEPI HASIL DARI JUALAN BERSAMA TIM KUNING HNB Husna Nasi Berlauk Air Dingin HQ".
.
Yang paling istimewa katanya nak bawa @Husna Nasi Berlauk Air Dingin ke HEATHROW! Wow !
.
Rezeki itu milik Allah, semakin kita IKHLAS berkongsi dengan orang lain, Allah akan mudahkan & perluaskan rezeki kita.
.
TAHNIAH USAHAWAN TIM KUNING HNB, Anda ada kisah yang tersendiri.
.
ANDA HEBAT & LUAR BIASA!
.
Next time kita kongsikan ceritera Usahawan lain & moga mjadi INSPIRASI & ASPIRASI untuk yang lain.
.
Bagaimana dengan anda? BAKAL USAHAWAN TIM KUNING???
.
Adakah kita membina perancangan yang kukuh, merancang apa yang perlu dibuat & fokus pada kerja yang patut & tambahbaik apa yang perlu dibuat?
.
Atau kerja penat sibuk sana-sini, cuma bunyi bising tapi kosong?
.
"Kita niaga sama-sama,kita untung sama-sama"




Comments

Popular posts from this blog

HNB ke GERMAN !

Kisah Benar: Rezeki 4 Angka untuk Kerja Mudah Demi Kelangsungan Hidup

AKU KENA UBAH ! FAST ACTION, FAST RESULT !