CERITA KERETA ROSAK !


Cerita B.e.n.a.r bukan rekaan semata2 !
.
TEROBEK ! Ceritanya begini......Berlaku di Lembah Klang...
.
Patutlah sejuk rupanya hujan. Kalau orang lain ni dah tentu2 lah tarik selimut lagi. Fuh best sungguh,enak dibuai mimpi, maklumle belum subuh lagi.
.
Fokus skit !
Kalau anda nak tau time2 sejuk2 tarik selimut camtu, Usahawan TIM KUNING HNB Husna Nasi Berlauk Air Dingin HQ dah keluar dah menjemput rezeki.
.
Nak dijadikan cabaran kecil pagi itu, dahla hujan, alih2 tetiber kereta tak leh start lak...adui...JENG GRENG dah.....hujan makin lebat ni! Enjin pun dh masuk air dah...mana nak cari pomen pagi2 ni....abih sapa nk amek Husna Nasi Berlauk Air Dingin HQ??? Stall kena bukak gak....adui ???!!!
.
Sebab dah jadi kebiasaaan, kami akan hupdate lokasi masing2. Tawakal je la...gitau kereta still stuck, tetiber Allah permudahkan bagi jalan dengan adanya usahawan lain yang membantu utk urusan pagi tu. Bantuan tanpa diduga.....Ya Allah terima kasih kerana permudahkan urusan. Sekian, Cerita pagi Usahawan TIM KUNING HNB.
.
Tapi bukan itu sebenarnya nak citer !
.
WOW ! I love the smell of success in the Morning!
.
Moral of the STORY. Bantu dibantu tu memang sangat penting dalam apa jua tutama sekali dalam berniaga secara berjemaah. Sejibik cam tagline Tim Kuning HNB - #BANTUDIBANTU.
.
-------------------------------------------------------------------------------
CAUTION !
.
YOU ARE ENTERING POSITIVE ZONE !
PLEASE LEAVE YOUR NEGATIVE THOUGHTS OUTSIDE !
------------------------------------------------------------------------------
.
Dalam pengendalian Pasukan TIM KUNING HNB Husna Nasi Berlauk Air Dingin HQ, antara kekuatan pasukan adalah pemasaran berkumpulan memaksimakan jualan & Trademark #bantudibantu.
.
Bantu dibantu merupakan bentuk kerja kelompok yang saling melengkapi serta berkomitmen membantu satu sama lain untuk mencapai misi yang sudah disepakati sebelumnya untuk mencapai tujuan bersama secara efektif dan efisien.
.
Setiap individu sangat berhubungan erat dengan kerja sama yang dibangun dan disinegikan untuk pelbagai penyelesaian yang tidak dapat diselesaikan secara individu tapi akan lebih efektif daripada kerja secara individual. Kontribusi setiap individu dapat menjadi sebuah kekuatan yang terintegrasi dan kebersamaan membantu memberi manfaat kepada yang lain dan tiada yang tercicir di belakang sendirian.
.
Bantu dibantu daripada segi jualan harian turut diimplimentasikan. Culture kami, biasanya yang tak habis akan bantu mereka yang dah habih. Customer yang dekat, di-direct-kan kepada lokasi STALL KUNING HNB yang berdekatan. Tak kisah walau dari mana source customer itu asalnya sebab kami sama2 berniaga berjemaah dan stok yang diorder harian perlu dihabiskan & yang penting usaha & ide sentiasa dikongsi walaupun ada ketika meroyan pun berjemaah juga. Sengal pun berjemaah gak ! RELEVAN ! Abih dah semua berjemaahkan!
.
Tanpa sedar rupanya berniaga jugalah cara untuk membuat kebajikan dengan paling mudah. Berniaga berjemaah dapat merapatkan Ukhwah. Mereka akan kenal orang baru dan ukhwah akan terjalin atas asbab perniagaan . Sebab itu dalam berniaga perkara pokok yang perlu dijaga ialah "Good Contact" atau "Networking". Sikap saling bantu dibantu dan kebersamaan dalam berjualan walaupun produk yang sama. Hidup ini singkat,jadikan ia berkat & manfaat.
.
Successful people build each other up. They motivate, inspire & push each other. Bukannya SELF CENTERED & POINTING FINGER !
.
Semangat bantu dibantu bermuamalah seikhlas baik, maka sudah nampak dan menjadi TRENDING. Kalau di lapangan, kami selalu dengar....."BOH.....TIM KUNING HNB MEMANG BEST!!! "
.
Kami lihat ada juga "PENGUSAHA LAIN" turut menggunapakai "MODUS OPERANDI STALL DRIVE TRU" seakan seperti kami dan mungkin sekali tanpa izin. Allhamdulilah, rupanya kehadiran kami sudah disedari & diterima umum dan impian kami sudah direalisasikan. Train our Mind to see the GOOD in every situation. Sesungguhnya rezeki Allah luas. Untuk Pengusaha lain, terima kasih kerana menghargai kerja2 kami. Anda mungkin hampir sama, tapi hanya PENGEMAR Husna Nasi Berlauk Air Dingin HQ kenai sapa Usahawan Tim Kuning Hnb. Kesedapan kualiti yang sangat dijaga sehingga kekal sedap sama seperti dinikmati di Tumpat.
.
Anda nak rasa apa yang kami rasa???
.
Jika anda mencari perbezaan dan perselisihan, anda mungkin akan nampak segalanya. Namun jika anda mencari kebersamaan & persefahaman gandingan, anda akan jumper penyatuaanya yang menjanjikan ruang & peluang lebih luas.
.
JOIN HNB - LOKASI ANDA !
👇👇👇👇👇👇👇👇
.
~ Teamwork makes the Dream work ~
~ Kebersamaan dalam bantu dibantu ~
~ Kita niaga sama-sama, kita untung sama-sama ~
~ If you want to go fast,go ALONE, if you want to go FAR,go TOGETHER






Comments

Popular posts from this blog

HNB ke GERMAN !

Kisah Benar: Rezeki 4 Angka untuk Kerja Mudah Demi Kelangsungan Hidup

AKU KENA UBAH ! FAST ACTION, FAST RESULT !